Inginerul este o foarte raspandita specie de gospodar. El nu a terminat Politehnica, nici macar nu a inceput-o, asta i-ar fi ingradit orientarea catre un singur domeniu. Asadar, el nu a inventat nimic si nu are pregatire tehnica, dar are autoritatea si competenta necesara pentru a emite diagnostice, sentinte si opinii salvatoare din orice domeniu. Este cel mai intelept individ faurit vreodata de poporul roman.
Daca inca nu suntem pe aceeasi lungime de unda, va voi ilustra acest personaj prin cateva exemple. Inginerul este persoana care nu-si vede de treaba lui si vrea sa iti dea impresia ca te ajuta. E barbatul in maiou care coboara din Logan pentru a te ghida pe tine cand iesi din parcare. Chiar daca tu n-ai nevoie de indrumare, orice ajutor e binevenit, iar pentru el cantareste mult ca a transmis din experienta lui unui om aflat la ananghie.
Inginerul se baga in vorba cu tine cand tu esti prins intr-o discutie despre orice, despre componente pc de exemplu. "Asculta-ma pe mine, io am din asta acasa, e cea mai buna alegere, daca nu faceti ca mine o sa vedeti voi". Si asa isi lanseaza blestemul apocaliptic asupra voastra.
Inginerul intotdeauna sta la umbra si nu pune mana niciodata. Experienta lui e suficienta, nu e nevoie de alt aport, in ochii lui e oricum deja prea mult. E vecinul care se uita cu atentie la oamenii care isi muta mobila, le da sfaturi pe unde sa o ia, dar nu contribuie fizic cu nimic. "Asa, mergi, da, da, putin mai la stanga, sa nu dati in... a, ce pizda ma-sii, imi lovisi feriga".
Vineri mi-am luat masina, ieri mi-a venit: Opel Astra Classic 2, aveau o versiune preconfigurata, am dat pe ea 10 mii de euro. Am purtat aceeasi discutie cu mai multi ingineri, ca deh, in Romania toti se pricep la masini, politica, femei si fotbal.
-Cat ai dat pe ea?
-10 mii.
-Noua?
-Da.
-De ce nu ti-ai luat altceva de banii aia?
-Zi tu ce puteam sa iau nou de banii aia[am vrut s-o luam cash, fara imprumuturi si inrobiri la banci si firme] si s-o pot folosi si pentru familie [tata nu conduce, a avut un accident nerutier demult, ma rog, nu intru in detalii]
-Pai de ce s-o iei noua?
-Tu iti iei haine de la second hand?
-Pai ma, cum sa-ti zic eu[n.a.:inginereste], nu e acelasi lucru, asculta-ma pe mine.
Eh, e exact acelasi lucru. Sunt constient ca de banii aia puteam sa-mi iau Passat hamalit, Seria 5 cu nr de Bulgaria sau Mercedes cu mai multi kilometri pe bord decat a alergat de foame familia Nicolita. Da' io am vrut lucru nou. Pentru ca e alt feeling. E altceva sa ai garantie 4 ani, sa stii ca nu i-a transpirat curu' nimanui inainte pe scaunul pe care stai, ca nu s-a futut nimeni in bunul tau. Daca iti trebuie un tricou si ai 100 de mii, ce faci? Iei unul de bumbac nou, ori unul Levi's de la second hand? Diferenta intre o masina X noua si una X' cu 50 de mii de km parcursi e vizibila. Am mers pe un Astra Classic care a facut <50 de mii in Germania, nu aici, si, in mod evident, s-a cunoscut cand am condus-o ieri pe a mea pt prima oara.
Eu va inteleg, toti vreti Golfuri, Passate, Seria 15, dar in viata trebuie sa-ti impui standarde in functie de bugetul pe care il ai la dispozitie. Masina nu trebuie sa fie o povara, o iei ca sa-ti usureze viata. De aceea o masina mai scumpa de 15 mii e inutila. Nu e nimic din ce omului ii poate fi vreodata util si o masina de 15 mii nu are.
Nu ma pricep la masini, pana sa fac scoala de soferi nu apasasem decat o singura data in viata o acceleratie. Luati articolul asta ca pe o parere personala, nu ca pe un verdict. Parerea mea neinginereasca e ca am facut o treaba buna.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
10 comentarii:
in curand, in exclusivitate in craiova ( + 20 km sa intre si bucovatzu' ), urbea oamenilor talentosi si interlopiciosi, se va dezlantui furia salamobilului.
să o stăpâneşti sănătoc şi să nu ai parte de nici un eveniment neplăcut.
Doamne ajuta. multumesc
Dak nu e Nike, D&G sau Armani masina tot degeaba. + k nu e $m3k3rie q numere de Romania. Macar Bulgaria dak Italia nu se poate:D
daca e 1.7 CDTI ai tot respectul meu
Sa o stapanesti sanatos si cat mai putine evenimente!
Sunt de aceeasi parere cu tine in privinta masinilor. Orice masina ar fi, se simte cand e noua.
Stiu care e senzatia ca si eu mi-am luat masina noua. De cand te duci la ei prima oara si pana te duci sa o iei. Dar nicio masina nu isi merita banii. Si eu am luat masina noua si am avut ghinionul sa nimeresc una dintr-un lot prost. Mi-au schimbat ambreajul, pinioanele din cutie si tot ca naiba merge. Acum trebuie sa ma duc iar la Toyota si sa ma iau in gura cu ei dupa ce ziceau ca imi vor schimba toata cutia. Masina e o yaris si are doar 15.000 de kilometri. E adevarat ce zici tu dar te pisi pe ea garantie daca incepe sa ti se strice. Sa vezi frustrare cand te gandesti ca ai dat atatia bani pe ceva nou si nu iti merge si trebuie sa stai prin service si fara masina. Priceless.
Sunt si masini care au foarte putini kilometri si costa cu cateva mii mai putin sau dinalea pana in 50 de km dar inscrise pe firma dealerului ca sa aiba alte oferte de la casa mama. Nu sunt chiar noi dar iti faci treaba cu ele si la un pret mai mic. Daca tu esti multumit trebuie sa ti se rupa de ce zice lumea. Oricum pe strazile din Romania nu ai ce sa faci cu o masina puternica. Ce ai luat are un spatiu interior acceptabil, un portbagaj la fel si daca e diesel o sa-ti consume si putin. Cati cai are? Sa o stapanesti sanatos si grija la idiotii de pe contrasens.
multumesc, o sa tin cont de sfaturile voastre.
are 90 de cai, benzina. pentru prima masina e perfect, sunt destul de norocos ca invat sa conduc pe o masina noua:D
O sa tii cont si d sfatu' meu si o sa o inmatriculezi in Bulagria doar k sa fii $n3k3r?
Trimiteți un comentariu