sâmbătă, aprilie 26, 2008

MUIE sTEAUA / cum mi-am luat un scaun in cap

Eu nu sunt un suporter agresiv. Azi am fost la meciul Universitatea Craiova - Steaua. Conduita mea nu m-a impiedicat sa iau un scaun in cap si sa dea jandarmii in mine cu tunuri de apa sau gaz sau ce era.

Eu nu injur pe stadion. Eu merg la meci ca la spectacol. Injur doar cand sunt decizii de arbitraj anapoda. Domnilor, eu sunt fan al fotbalului englez. Ma dezic de la actele de huliganism prestate de colegii mei de tribuna. Ca la teatru, ca la teatru, asa vreau sa fie!
Eu nu il injur nici pe becali, chiar daca merita. Nici pe Plesan sau Radoi, chiar daca au niste caractere jegoase si nu au evolutii din cele mai sportive. Semedo, felicitari pt ca i-ai rupt piciorul!

Inainte sa inceapa meciul, Plesan vine langa peluza Craiovei si se plimba ostentativ cu niste casti pe urechi. Toti il injurau, el isi continua defilarea. Neaga la fel, avea niste gesturi provocatoare imputite, porcul asta tine mortis sa ne arate ca e o larva infecta.

Video 1: LU' PLESAN, MUIE LU' PLESAN


Steaua nu are scrupule. De la Steaua nu am respectat decat un jucator, pe Dorel Zaharia, a dat gol Craiovei cu 3 echipe, a inscris si cu Arsenal. Asta e ce numesc eu un atacant bun.
In continuare urmariti un filmulet cu Neaga instigand tribuna. Neaga urmarea sa aruncam in el cu brichete sau scaune, pur si simplu penibil.
Video 2: MUIE sTEAUA, muie steaua, he he!


Portia de muie si-a luat-o si Mirel Radoi, oltean aflat in prezent la steaua
Video 3: Mirel Radoi, sa-mi bag pula-n mortii tai


Steaua a dat primul gol din offside. Fiti atenti. Eu eram in spatele lui Zapata. Asta nu m-a impiedicat sa vad un offside aflat la 100m de mine. Da domnilor, cu mana pe inima va spun, pe cuvant de onoare ca l-am vazut cum a fost: offside mare si nesimtit.
In minutele de final Craiovei i s-a refuzat un 11m clar. De acolo de uned stateam eu am vazut 2 lucruri
1) ca a fost un hentz evident
2) ca arbitrul avea o pozitie perfecta.
Viciere de rezultat toata ziua. Ce sa le faci daca au bani, n-au scrupule si n-au onoare? steaua a castigat titlul prin furt, prin minciuna. Sa se stearga la cur cu el, javre ordinare ce sunt.
Pe aceasta cale vreau sa va rog sa nu mai asociati sintagma "javre ordinare" echipei dinamo. Exista o alta formatie, de langa Cimitirul Ghencea, care o merita mai mult.

Momentele de final au fost tragi-comice. Arbitrul ne refuza un 11m clar, Mitchell primeste un rosu pentru proteste, din tribuna se arunca cu scaune. Habar n-am pentru ce a fost eliminat Mitchell, jucaram impotriva stelei, deci probabil a comis un inainte sau pasi.
Eu la golul egalizator al Craiovei primii un scaun in cap. Nu stiu daca fu scaun sau telefon, dar relizez ca am cucui, chestie inevitabila la urma urmei.
La inceputul reprizei a doua fusei muscat de o viespe de ploapa dreapta. Minute in sir ma duru toata falca, momente in care imi ziceam "daca nu ne bat a meritat". Cand am fost lovit am zis acelasi lucru.

Vazand ca suntem furati, animalele din tribuna se manifesta. Arunca in teren cu ochelari de soare, brichete, scaune, gadnauzuat. Jandarmii isi pun scuturile si trec la actiune. Aveau in mana niste tunuri prin care disperseaza un lichid. Sunt atins de niste stropi, moment in care am impresia ca ploua. Era senin, dogorea, apa era deci de la baietii cu ochi albastri. Un miros intepator si usturator domina tribuna, toti se retrag. Atmosfera de revolta se confunda cu cea de haos, toti fug in ce parte apuca. Eu ma simteam nevinovat, as mai fi ramas, eram nedumerit si contrariat. Lacrimam, eram buimac, starea mea interfera cu inconstienta. Filmez, telefonul imi tremura, am probleme cu echilibrul. Imi suflu mucii, peste cateva secunde parca e mai bine. Sunt in varful tribunei, aerul e mai curat, dar tot simti ca si cum ti-ar presara cineva ardei iute pe orbite. Lumea injura, da cu scaune, fuge, sare garduri. Haos.
Video 4: a must see


Iesim din incinta stadionului, in aer persista senzatia de "iute". Fortele de ordine si-au facut datoria, ei nu trebuie injurati. De vina sunt animalele scapate din lesa. Daca esti furat de arbitru, care e un vandut ordinar pe mana cu becali, nu trebuie sa fii violent. Acum ne paste o suspendare, in cel mai bun caz iar jucam 2-3 etape la Caracal.
Lumea in continuare sare gardul, fuge, injura.

Video 5: parasind stadionul


Am o singura intrebare(se gandeste la mine, oare?): de ce eu, suporter civilizat, platitor de bilet, care nu injur si nu agresez pe nimeni, de ce trebuie sa-mi iau scaune in cap si de ce trebuie sa se traga cu tunul in mine?

O sa va spun de ce se ajunge aici. Pentru ca aia care sunt vazuti incalcand legea nu sunt batuti mar, apoi bagati la racorica. Englezii au avut si ei problema asta. I-au batut pe huligani pana au invatat Tatal Nostru, acum danseaza pe sarma pe stadion, in afara lui e treaba lor ce fac, dar ei chiar vad un meci ca pe o piesa de teatru.

A cui e vina? a lui Mititelu ca nu aduce stewarzi competenti si lumea continua sa intre cu brichete[de ce toata peluza isi aprindea tigara de la brichete, unul singur n-avea chibrituri]? a lui ca nu scoate scaunele definitiv sau ca nu aduce unele nedetasabile in loc? A organelor coercitive care nu aplica legea si huliganismul infloreste? A suporterilor ca sunt needucati si n-au fost pe faza cand li s-au predat bunele maniere?
Ce sa fac eu acum, dupa ce mi-am luat gaz in ochi si scaun in cap?

Va spun eu ce fac. Pana nu prindem cupa UEFA, nu mai calc pe stadion. Refuz sa mai dau bani pentru a ma afla intr-o jungla de huligani. Aveam bani de tribuna 1, de oficiala, de ce vreti voi, am prins insa o nefericita conjunctura si am sfarsit la peluza. Cand a fost de cantat am cantat, cand a fost de injurat am tacut.

Vroiam sa-i dau un mail lui Mititelu pe adresa ziarului, sa-l pun sa-si ceara scuze pentru situatia creata, dar n-o sa-si asume nimeni vina vreodata, toti vor blama suporterii derbedei. E VINA VOASTRA CA NU-I COCOSATI CU BATAIA! e rupta din rai, futu-i chilotii ma-sii!

Muie steaua, muie steaua, prieteni, muie steaua! sper sa aveti o grupa infernala in Liga. Si tie, becali, sta-ti-ar ouale in gat de Paste.


later edit: eliminarea lui Mitchell a fost meritata, imi cer scuze. In rest e cum vedeti&cititi.

18 comentarii:

Piticu spunea...

ma si eu daca tin cu ambele echipe ce fac?


Ma rog, imi place cum joaca steaua, dar imi place si galeria olteneasca ;)

Moxx spunea...

@ mock3y: ma bucur ca ti-a placut

@ pitici: recomand eurosport 2, ai acolo fotbal, lasa-le pe amandoua astea:D

Anonim spunea...

@piticu:si mie imi place cum joaca arbitrii de la steaua.

http://www.mediafax.ro/sport/gigi-becali-lovit-in-figura-cu-o-punga-de-seminte-la-plecarea-de-la-stadionul-din-craiova.html?1689;2588817

Dumnezeule mare...gigi se crede mesia acum....nu am vazut asa ceva..."nu m ar bate Dumnezeu pe mine acum in sambata mare"...auzi el se bate cu Dumnezeu...mai mare eog-ul ca prostia..

Anonim spunea...

la olteni, muie la olteni!!

Moxx spunea...

boule

Anonim spunea...

sunt rai prazilienii

Ade spunea...

am vazut meciul la tv; in momentele dedicate filmarii suporterilor, de fiecare data apareau in prim-plan ochelarii d&g ai unui cocal.. nene.N-am stiut mai nimic despre peripetiile astea.

Anonim spunea...

Man, ai probleme. Sa le luam pe rand:
1. nu injuri, dar de fapt injuri cand ti se pare ca arbitrul a dat aut pt echipa adversa. Altu injura pt ca medicul nu e lasat sa intre pe teren. celalalt ca prietena l-a parasit si trebuie sa se descarce pe ceva. Frumoasa atmosfera faci.
2. pt informarea ta, careul are 16m, plesan statea pe la 20m de peluza. Cam 'aproape'. Dar uite ca cei care injura doar daca plesan se plimba pe teren isi fac datoria.
3. Asa este, neaga instiga tribuna, ferindu-se de ce se arunca de la peluza. hai, muie steaua!
4. da, si radoi merita, ce daca a salvat echipa romaniei din cacat de multe ori, umpleti-i si lui frigiderul!
5. daca erai in spatele lui zapata, e IMPOSIBIL sa iti dai seama de offside pt ca nu puteai sa il vezi. de aceea sunt arbitrii de tusa.
6. ti-ai luat un scaun in cap tot de la suporterii extraordinari ai unicei echipe, nu de la altcineva. aia cu care strigi din toata inima muie steaua. nu fi suparat.
7. gazele au fost date de stewarzi. cand se arunca cu scaune si alte obiecte contondente, este singura solutie de disipare a gloatei. si se numeste gaz iritant, trece in 15 minute, nu are efecte secundare.
8. un steward, oricat de competent ar fi nu iti poate gasi bricheta. nu poti dezbraca 15000 de oameni (bine, la craiova nu prea e cazul) sa ii cauti de brichete. s-ar termina jocul si nu ar intra toti la meci.
9. nu o sa pot sa inteleg niciodata cum cineva poate sa URASCA o echipa mai mult decat poate sa IUBEASCA o alta. Plus sustinerea inconstienta a unei echipe straine cu care nu ai nici o tangenta (da, stim, tinem cu aia ca joaca bine si castiga mereu-la fel cum multi au inceput sa tina cu steaua din 86, dar pe aia ii injuram de cate ori putem)

Moxx spunea...

1. divaghezi, te abati de la subiect, o dai la intors

2. pt informarea ta, nu am filmat de la inceput. poti sa ma crezi sau nu, lumea care ma cunoaste stie ca nu mint, deci wtv...

3. statea pe loc? asa se ferea? stand pe loc?

4. cre'ca glumesti:) nu am aprobat comportamentul tribunei la adresa lui radoi. si sa fim seriosi, radoi? radoi, salvatore della patria? cand, da-mi exemplu de 3 meciuri importante in care radoi a fost foarte bun pt nationala.

5. e foarte posibil, toata tribuna l-a vazut. stii cum?
cand te uiti la un sport si vezi cate 2 meciuri pe zi, cand il mai si practici, anumite faze incepi sa le simti.

6. strig muie steaua? boule, unde vezi tu ca strig muie steaua? MINTI!

7. scrie in post ca sunt de acord cu dispersatul gazelor lacrimogene, citeste mai cu atentie.

8. iar o dai la intors, era doar o ipoteza, nu capitaliza pe asta.
si la craiova cam e cazul, acum avem stadionul in renovare, cand erau 40 de mii de oameni pe "ion oblemenco", eh, atunci cum era? la steaua nu sunt 40 de mii nici intr-un campionat. nici in liga campionilor nu-si umple stadionul.

9. uite, de maine nu mai iubesc nicio echipa, o iubesc pe ma-ta, e bine? daca tu esti nesimtit, pot sa fiu si eu. am expus pe blog in anii trecuti atasamentul meu fata de acea echipa in detaliu, am tinut cu ei de cand erau o echipa de locul 5-8. ar trebui sa sustinem doar echipe locale sau interne?

Anonim spunea...

1. chiar deloc. injuri pe stadion, nu conteaza cand si de ce. treaba asta e ilegala. nu neaparat prin legea nr4 ci prin codul civil. cand incalci legea esti o persoana ce trebuie 'convinsa' sa nu mai faca asa ceva. prin batai de exemplu cum bine spui si tu.
2. plimbarea jucatorilor prin teren e binecunoscuta. stelistii nu sunt singurii care o fac. sa nu exageram.
3. asa se ferea. stand la o distanta fata de cei ce arunca. doar nu vroiai sa faca fandari printre bucati de scaun.
4. daca nu aprobi asa ceva, nu mai publica astfel de filme. ca uite asa copii aia care se aud strigand au ajuns sa se comporte astfel, imitand alte 'animale'. E greu sa iti aduci aminte de o deposedare ca ultim aparator a unui jucator, decat golul inscris dintr-o pozitie imposibila.
5. nu, tribuna nu avea cum sa il vada, pentru ca nu este pe toata lungimea terenului. si faptul ca simti ca e offside poate fi o impresie, cum e si aia ca 'ti-am zis eu ca o sa fie 3-0 pt cutare'.
6. asa e. injuri arbitrul, calci steme in picioare, ii faci pe jucatori porci si larve dar nu strigi muie
steaua. ai dreptate.
8. man, nu exagera. nu ati fost 40.000 niciodata. In primul rand ca stadionul are vreo 25.000 si in al doilea rand ca nu mereu jucati cu steaua si dinamo. Uita-te un pic pe statistici sa vezi cam cati spectatori vin la meciurile stelei (le stii sigur dar nu recunosti). Un exemplu concludent: meciul cu clujul. afara ploua torential. in tribuna 12.000 specatori. Nu estimati, ci contorizati prin sistemul de acces. Asa e, compara si liga I cu CL, cand biletele pt un singur meci fac cat abonamentele la tribuna pe un an pentru o familie intreaga.
9. ma bucur ca o sa o mai iubeasca inca o persoana pe mama. da, asa ar trebui, ca toata lumea sa isi iubeasca echipa locala. nu vreau sa mai vad buzoieni sau bacauani ca se bucura la golurile stelei. nu e normal. de aceea nu se dezvolta fotbalul asta de cacat de la noi.

Moxx spunea...

3. sa nu aiba atitudine ostentativa, sa plece de la locul 'bombardamentului'. nu esti barbat daca intarati.

6. e o prostie sa strigi pe stadion, acolo nu mai ai discernamant, vibrezi cu tribuna, spui lucruri pe care in mod normal nu le-ai zice. deaia trebuie sa te stapanesti pe stadion, unde esti intr-o comunitate, "trebuie sa fii civilizat". da, cataloghez jucatori, arbitri si conducatori de club individual, afirmatiile le fac eu de unul singur si imi asum toata raspunderea pentru ce zic. radoi e gunoi, neaga e javra. una e sa fii parte dintr-o multime, cand esti purtat de val etc, alta e sa judeci la rece.

8. stadionul "ion oblemenco" are 35.000 de locuri. in urma cu 7-8 ani, se faceau multe mizerii, dadeai 10 mii la jandarm(te controla doar unul, nu erau filtre) si te lasa sa intrii. stie toata lumea ca erau peste 40 de mii, stateau oamenii inghesuiti pe scari ca viermii[am fost si eu la multe astfel de meciuri cu steaua si dinamo]. ok, asta e un exemplu de proasta organizare, dar nu poate contesta nimeni ca stadionul are 35 de mii de locuri.
oka, zic altfel: cand steaua a inceput sa joace prost, nici in champions league nu mai venea lumea. cu real madrid, lyon cum au avut bani?

9. manchester are cei mai multi suporteri din londra, in manchester nu tine nimeni cu ei. globalizare :)

Anonim spunea...

Suferi grav omule :-)

Teo spunea...

crezi ca-n uefa o sa fie diferit ?

Moxx spunea...

da.

Teo spunea...

nu va fi. ce te face sa crezi? nu vor fi aceiasi oameni? nu tot olteni suntem? ce crezi ca vin in uefa oameni civilizati, patroni de firme sau companii cu important capital? crezi ca vor fi stewarzi competenti sau cu diploma de bac? crezi ca in uefa vor retine doar pe cel care arunca cu scaunul sau care intra pe teren? hai sa fim seriosi.
oricum, nu trebuie sa fii vinovat cu ceva ca sa-ti iei de exemplu un jet de lacrimogen in fata.

Moxx spunea...

in cupa uefa te obliga sa folosesti un anumit nr de forte de ordine
in cupa uefa e scump biletu si nu-si mai permit toti cocalarii si navetistii sa vina
in cupa uefa stii sigur ca echipa ta e pedepsita daca nu esti disciplinat

Anonim spunea...

moxxx trebuia sa fie 5-0 pentru craiova.. toate meciurile stelei au fost blaturi pana acum. iti inteleg frustrarea ca, craiova e praf

Unknown spunea...

De ce faceti atata caz pentru, un joc?? Pana la urma sunt doar 20 de oameni care alearga dupa o besica umpluta cu aer.Nu te incalzeste cu nimic daca se intampla sa castige o echipa sau alta