sâmbătă, mai 10, 2008

Cu locatari

Marele dezavantaj al statului la bloc e ca nu tot timpul te bucuri cum ar trebui de proprietatea pe care o detii. Asta din cauza diferitelor tipuri caracteriale cu care esti condamnat sa imparti o scara, un bloc, un cartier.

Haideti sa va povestesc cateva intamplari.
Acoperisul era şvaiţer, trebuia reparat. N-au vrut sa dea bani toti, am dat noi, adica parintii mei, si pentru toti basinosii care stau la 2 si pretind ca n-au nicio legatura cu acoperisul.
Blocul e plin de tantari in fiecare vara. Asta din cauza ca in subsol sunt tevile vechi si corodate, umezeala fiind ideala tipului respectiv de insecta. Solutie: deratizare de 2 ori pe sezon. Efect: aproape zero. Cat timp nu se repara subsolul, atat timp o sa avem si tantari. De ce nu se intampla asta? pentru ca nu vor sa dea bani aceeasi dobitoci.
Au venit niste oameni de la o firma sa ne faca o oferta, ei ne dau in jur de 100 euro de familie pe luna, noi ii lasam sa-si puna o reclama. In situatii din astea trebuie sa se dea acceptul tuturor locatarilor. Tata n-a vrut, s-a pisat pe ei. Sa-i vezi cum plangeau milogii dupa 3 milioane pe luna[stau in centrul Craiovei, nu tine faza cu 'n-au saracii oameni bani', 90% din vecinii mei sunt putred de bogati'].
Eu am inventat o noua moda de ascultat muzica. Scoti boxele pe geam, inchizi geamurile si le deschizi la alta camera. E perfect. Cel mai tare e cand iti bat in usa cu pumnul, cand vad ca nu raspunzi la sonerie. "Alooooo, muzicaaaaaaa!"
Si le-am facut multe. Le-am matuit vizorul cu spirt aprins, le-am zgariat masinile, le-am vopsit cu spray acrilic, le-am pus multa spuma poliuretanica in teava de esapament. Cacat, n-ar trebui sa spun asa ceva. Asta e, le zic si io ca becali, "Am glumit...", in caz ca citeste asta cine nu trebuie.
Si un mare ETC, povestile de la bloc sunt fara sfarsit...

Astazi ma opri un pensionar care are ceva cu tata. Ma intreba dece arunc chistoace la el in balcon. 3 minute nu ma lasa in pace. Ii explicai ca nu fumez , degeaba, ma futu la cap bine de tot. Chestia misto e ca mama fumeaza in balcon si pune chistoacele intr-o scrumiera. Ii aruncai cel putin 15 in balcon, asa-i trebuie, daca e nesimtit. Adica ma face mincinos in fata? da-te-n pula mea de pensionar, rabda omu', da' explodeaza la un punct. Acum daca ma intreaba iar, o sa recunosc: da' domn'e, tu esti nesimtit, sunt si eu, dar macar am onoare si nu te mint.

Peste 10-12 ani vreau sa stau la casa. Habar n-aveti cat ii invidiez pe aia de nu stau la bloc. Lucrul amestecat sau la comun pute, fapt dovedit si de cei 42 de ani de istorie intunecata. Parca e altceva sa n-ai nevoie de aer conditionat, sa te doara in cur de renovarile vecinilor, sa nu suferi pt stricaciunile si tampenia altora...

2 comentarii:

Anonim spunea...

Pfff, jale si la mine. Acoperis, interfon, subsol, flori pe scara, termopane, flori in fata blocului sunt realizari pentru care jumate din bloc n-a dat un leu.

Anonim spunea...

pe mine ma exaspereaza pt ca de cate ori am examene ei se apuca de spart ziduri, de izolari exterioare si altele... si asta non stop, toata ziua. finala de acu` cativa ani de la wimbly a fost reprogramata pt ca stadionul se afla langa o zona rezidentiala si zgomotul multimii ar fi deranjat locatarii in duminik respectiva. pai daca ar vedea ce e la noi, ca la 12 noaptea daca ii vine unuia sa bage bormasina o baga... :-j si n-are nimeni ce sa-i faca. niste jeguri asta sunt