duminică, martie 09, 2008

Fotbal, viata, petrol, muschi


Dragii mei, ieri am asistat la o infrangere a lui man utd, de care -moral vorbind-, n-am avut voie sa ma bucur. Ei au fost eliminati dupa un meci dominat cu autoritate timp de 80 de minute, in care au ratat din toate pozitiile, inclusiv cu poarta goala. Dar eliminarea a survenit intr-o faza a competitiei in care Arsenal nu a ajuns, deci a trebuit sa evit frizarea penibilului. Trebuie sa tac.
Eliminarile lui Chelsea si utd sunt oarecum firesti. Ma refer la un nume mare ce clacheaza in fata unei echipe mai slab cotate. S-a ajuns ca in semifinalele FA Cup sa nu fie nicio echipa din primele 6 ale ligii intai. E o situatie care trebuie sa aiba loc.

O greva in Nigeria poate determina cresterea pretului barilului de petrol in Qatar.
Situatia actuala nu e deloc imbucuratoare pentru mine. Daca treceam de utd, aveam cupa asigurata. Daca utd trecea la Portsmouth, la fel. Daca Chelsea... etc, you got the point.
Intr-un meci in "mid-season" cu Sevilla, Wenger a decis sa foloseasca echipa doua. Arsenal era calificata, insa era deschisa lupta pentru locul intai in grupa. Noi am pierdut acea "batalie", iar in optimi a trebuit sa jucam primul meci cu o echipa mai puternica decat ar fi trebuit. Duminica(sau sambata) jucam cu utd, miercuri cu Milan. A trebuit sa sacrificam disputa cu utd, cand iar Wenger a bagat o echipa carpita.
Intelegeti ce ziceam in legatura cu greva aia din Lagos? o greseala tactica intr-un moment aparent neimportant iti poat compromite sezonul. Daca nu pierdeam cu Sevilla, nu am fi fost repartizati cu Milan. Daca nu am fi fost repartizati cu Milan, ci cu Fenerbahce sau Schalke, am fi abordat meciul cu utd cu prima echipa. Ce vreau sa zic e ca ne-am fi putut descurca mai bine in Cupa.

Motivul pentru care am scris acest articol era dorinta mea de a sublinia diferenta mica dintre conditia fizica a echipelor din Anglia, indiferent de esalon. Vedeti vreo echipa din liga a sasea capabila sa conduca in "Stefan cel Mare" pe dinamo? Vedeti vreo echipa din liga a 3a capabila sa elimine steaua in ghencea? Liverpool le-a patit pe amandoua. Nu pentru ca n-ar avea valoare. Dar lipsa valorii unei echipe slab cotate este suplinita de un entuziasm sustinut de o conditie fizica foarte buna. Degeaba esti entuziast, cum a fost steaua cu Real Madrid pe Bernabeu, daca nu poti exercita presiunea macar o ora.

In divizia A se inregistreaza timpi efectivi de joc de 42-43 de minute. Adica atat se joaca din cele 90. In Anglia e de 60, dar acolo se si alearga mai repede. Pana nu o sa avem macar o medie de 50-55 de minute, pana nu o sa invatam sa facem faza defensiva si cu jucatorii ofensivi, pana nu o sa invatam sa jucam din prima, ca sa alerge mingea in locul omului, nu o sa concepem finala de cupa fara echipa de pe podium.

Ok, anul asta avem semifinale fara echipe din Bucuresti, dar asta e din cauza lipsei valorii, nu a disciplinei fizico-tactice.
Cupa e o competitie minunata, poate ca eu sunt diferit, dar mi se pare splendid sa vad o echipa din liga treia jucand impotriva unei divizionare secunde pe Wembley.

Even the tea stays in the cup more than Arsenal :-<

Niciun comentariu: