vineri, august 10, 2007

pîlîm


Imi place o chestie la vestici. Cand merg pe strada se uita in general in gol. Nu tintuiesc cu privirea pe nimeni, asa cum sunt sigur ca multi dintre voi o fac. Nu ma refer la un holbat propriu-zis, pret de cateva secunde, ci doar la o privire fulgeratoare, care ne e suficienta pentru a retine, de regula, mimica fetei.
Nu stiu daca e o forma de civilizatie sau de interiorizare. Poate cultura lor a pecetluit ideea ca asta e un fel de hartuire si ca nu e frumos sa-i deranjezi pe cei pe care nu-i cunosti nici macar cu o privire aruncata.
Eram in Paris la metrou. De obicei persoanele de culoare stateau separat. Colegii mei stateau de regula in picioare, eu ma asezam intre negri, de oboseala si de teama varicelor. Aveau si ei acelasi comportament, nu se uitau la nimeni, nu se uitau la tine cand era evident ca te uiti la ei.
In fata mea statea odata o negresa. Probabil nu avea mai mult de 16 ani. Avea o fusta scurta, o pereche de craci misto si un aipod. Fredona.
I-am aruncat priviri tot drumul si s-a nimerit sa ne sincrinizam perfect, ea se uita la mine exact atunci cand m-ar fi pus pe mine intr-o situatie stanjenitoare. Mi-a zambit larg, prilej cu care i-am vazut dantura foarte alba, semn ca se spala des pe dinti si se uita la mircea badea. Eu i-am raspuns in acelasi ton, usor surprins de gestul ei 'neconventional'.
Tot drumul m-am uitat ca un nesatul la cracii ei. A remarcat de multe ori ca faceam asta si totusi nu s-a suparat.
Am inceput sa imi pun niste intrebari. Vesticii sunt chiar asa de sictiriti de ceilalti? Ii dezgusta si turistii care le baga bani in pib? Negresa aia e doar o exceptie? De ce in Romania cand urci in tramvai atragi 30 de perechi de ochi asupra ta?
hu năuz...

Un comentariu:

Anonim spunea...

Chiar interesanta problema si intrebarea civilizatie sau interiorizare... In Romania lumea se holbeaza la tine cand intri undeva si iti masoara expresia fetei, atitudinea si in mod deosebit hainele si pur si simplu te arunca intr-o categorie, un stereotip. Afara probabil ca oamenii nu fac asta nu eticheteaza oamenii din studiul posturii si al alurii.

Ps: Oameni buni haideti sa ne revenim si sa apreciem posturile bune si sa numai pierdem timpul cu Tav chiar daca eu personal ma rog sa nu il mai vad pe blog ever!