duminică, aprilie 01, 2007

Casablanca

Era o perioada cand ma uitam si la cate 4 filme pe zi. Am vazut si revazut top imdb 250. Insa in afara de Casablanca, nu mai e nici un film la care m-as uita oricand. De fiecare data efectul e acelasi. Exceleaza absolut la toate capitolele. Poate o sa scriu alta data mai mult despre el, acum vreau sa subliniez altceva.
Astazi am avut placerea sa vad ca e difuzat pe Pro Cinema(am prins doar finalul, din pacate). L-am vazut cu titrare in limba romana pentru prima data. Nenii care au facut subtitrarea, au adaptat "Here's looking at you, kid!", pe care Rick i-o spune Ilsei de vreo 4 ori in film, la "Ridic paharul privindu-ti chipul, pustoaico". Mi se pare de tot cacatu', jenant. E o replica ultracunoscuta, ar trebui lasata netradusa, isi pierde mult din efect. Adaptarea ei in romana e o crima grava, care ii omoara tot farmecul.
Tineti minte: it's a sin to kill a mockingbird...

Niciun comentariu: