sâmbătă, februarie 17, 2007

Tigani vs. unguri

Tiganii, spre deosebire de unguri, pot fi si sunt considerati autohtoni. Tiganii apartin acestui pamant, ne-am obisnuit cu ei, fiind o piesa in angrenajele vietilor noastre. Oricine cunoaste tigani, oricine se loveste de ei, o gramada au facut "combinatii" cu tigani. Spunem ca sunt niste nenorociti, ca fura, ca nu se spala, ca nu muncesc, dar totusi ne-am obisnuit cu ei. Adevarul asta e, ca ei influenteaza in mare masura acea cifra ridicata care indica rata infractionalitatii. Dar tiganii sunt ai nostri, paraziti sau nu, ei apartin.
Mergeam azi dimineata pe strada din fata blocului meu. Era un frig patrunzator, iar eu ma uitam la fundul unei vecine si pasii mei ma purtau agale pe urmele ei. Doi tigani jucau tenis cu piciorul, linia continua jucand rolul fileului. Purtau ciocate amandoi, iar pantalonii erau ridicati deasupra genunchilor. Erau 0 grade si ningea. Ei bine, poate ca ei faceau un lucru nebunesc, imbecil... sau oricum, nelalocul lui. Cu toate astea, privirea mea a fost atintita asupra lor nu mai mult de jumatate de secunda. Nu mi se parea ceva miscator, intr-un fel ma asteptam la asa ceva din partea lor. Cu siguranta nu le aprobam gestul, dar cu aceeasi certitudine nu il dezaprobam. Probabil din aceeasi cauza din care dupa ce cainele ti-a ros 20 de perechi de pantofi, cand ti-o roade si pe a 21a nu iti mai vine sa il sudui de cateaua de ma-sa. Preferam sa ma uit la pantalonii mulati ai vecinei mele de 28 de ani.
Cu ungurii treaba sta diferit. Ungurii sunt o specie agresiva de nenorociti, care au cacat in ADN si reprezinta pericol pentru societate. Ungurii sunt acei scarbosi care vor autonomie in cadrul unui stat suveran. Ungurii(ma refer la cei din tara noastra) sunt acea specie de vierme, care in ciuda faptului ca are cetatenie romana, se va da inapoi de la folosirea limbii oficiale din spatiul in care locuieste. El se va separa de tot ceea ce inseamna "roman", va manifesta dispret fata de semenii sai conlocuitori majoritari si va sfarsi prin a fi supus oprobriului societatii. Apoi se va razvrati si va sesiza organismele care se ocupa cu combaterea discriminarii.
Ungurii, spre deosebire de tigani, nu vor lua in considerare niciodata integrarea in comunitate. Ei sunt obisnuiti sa fie cei putini, cei suprimati, cei discriminati. Ei au un comfort psihologic cand sunt indepartati, e momentul cand devin uniti si riposteaza impotriva mediului cu propriile arme.
Cam atat cu teoria. Nu-i asa ca si voi ati fost la Sovata si chelnerul se astepta sa ii ziceti "Coca-Cola" in maghiara? Nu-i asa ca doreati sa comandati o amarata de friptura, dar a trebuit sa asteptati 40 de minute pentru ca ati vorbit cu voce tare in romaneste? Eu ii urasc cel mai mult. Pentru ca refuza sa vorbeasca romana, pentru ca refuza sa se integreze, pentru ca sunt scarbosi...

2 comentarii:

Anonim spunea...

Oare nu i-am putea clona pe Tepes si Antonescu ... !?! Si cu inginerie genetica, spre a putea fi controlati, dar cu personalitatea integrala in rest ...

Te inteleg pentru ca si eu am patanii cu ungurii ... pana in luna februarie a anului trecut doar radeam la bancurile cu unguri ... dar dupa ce am trecut prin Budapesta in drum spre Germania (mergeam cu al batran sa cumparam o masinuta SH , ca decat logan "nou-nout"...) ... La un semafor, un bozgor (tu-le samanta si natia sa le f\/t de aratari) ne-a ras bara-soc in tromba lui, cand noi abea plecam domol de pe loc, si, mai grav, EXACT LA 1.8 metri de masina de politie, care era pe banda ailalta... astia se faceau ca ghicesc companiile aeriene care survolau capitala iadului ... plus ca ne-am ratacit prin rahatul lor de capitala si cand sa incercam sa obtinem informatii, se cacau pe ei TOTI PANA LA UNUL ca nu cunosc engleza si altele ... cam greu de crezut, dar sa zicem ... no-i mai avea eu un ungur in raza vizuala ? 'shtele mamii lor, urasc natia ungureasca pana-n maduva !!! Si nu ma credeam bolnav de xenofobie ... totusi, cand ai de-a face cu natia pierzaniei, iti cam vine sa-ti iei lumea-n cap ... sau automatul din cui :D

Alexandru Hagi spunea...

Tot respectul pentru unguri....(bring me a shotgun!) :P