miercuri, ianuarie 17, 2007

In the end is only Mircea... Busuiocescu si Mircea

Cand ajungi in clasa a9a la liceul unde invat eu, incepi sa auzi legende in legatura cu un anume profesor de economie. Vezi vorbindu-se ca se trece greu la el, ca da note mici, ca se poarta ca un tiran cu elevii. Omul isi alege numai dintre clasele de mate-info, la cele de uman nu se baga. Dap, il inteleg perfect, sunt sustinatorul ideii ca la filologie merg numai retardatii. Repet, la filologie merg numai rertardatii.
Omul are vreo 2m inaltime, e imens, lat cat un dulap... impune respect de la 1km. Imi amintesc perfect ziua cand a intrat in clasa pentru prima data. Usa s-a deschis, el a mers cu pasi mari(gigantici) pana la catedra, unde si-a dat sapca jos si a spus un "Buna ziua!" soptit, dar care a reusit sa razbata pana in fundul clasei. I-am raspuns ferm, ca la armata. S-a asezat picior peste picior la catedra, cu mainile la ceafa.
"Ma numesc Buuuuuuu-su... iocescu... si Mircea". Daca ar fi fost altcineva in locul lui, probabil ne-am fi cacat pe noi de ras. Insa nimeni nu indraznea sa schiteze vreun zambet sau sa se intoarca la colegul de banca. A facut prezenta, insa ne-a cerut sa ramanem 10 secunde in picioare, pentru a ne memora figurile. Contactul vizual era ilar, dar nimeni nu a indraznit sa incerce vreun zambet.
"Orele de economie vor fi interesante... cateodata tensionate, dar niciodata plictisitoare". Mda... atunci probabil ca ne-am dat seama toti(daca mai era ceva de lamurit) ca el e cel care face regula jocului, iar noi dansam cum ne canta el.
Era perioada cand liceul era in renovare masiva si clasele marsau pe coridoare, facand zgomote enervante. Erau numite clase "migratoare" sau "plimbarete"... childish, i kno'. Cand un astfel de zgomot i-a perturbat prima ora, a spus debordand de lehamite "Hmm... clase nomade..."
Felul cum a spus-o ne-a facut sa ne dam seama ca omul e mult mai elevat decat restul. Naturaletea cu care a iesit acel "nomade" il facea special... as vrea sa va fac sa intelegeti cat mai bine, dar ma tem ca e imposibil. Busu, prin modul prin care vorbea si se imbraca, facea parte din inalta societate. Sau din alta societate...
Omul e cu adevarat interesant. E un fel de RZA, are habar de orice domeniu. Nu e modest, ii place sa se laude cu telefoanele primite de la Ambasada Americii, cu mesele luate in cele mai luxoase restaurante din lume, dar cu toate astea e o persoana agreabila. La prima lucrare toata clasa a fost cu morcovul in cur, s-a invatat si cu o saptamana inainte. Unele colege cu mustata si corp gratios de balena, chiar au lipsit de la scoala ca sa invete(a se citi "toceasca"). Eu m-am sculat dimineata acea la 5 si am citit de cateva ori... m-am ales cu un meritoriu 6. Bun, bun... de trecere:)
E genul de profesor care iti da nota mica, dar nu iti vine sa il injuri. Faci glume la adresa lui, dar niciodata nu sudui la adresa lui. E un profesor care stie sa se face respectat. Daca esti fata, inveti zile in sir, eventual ai si mustata*, poti sa iei 10. La alte materii nu ai garantata nota maxima daca stii tot(raci ale profilor, lipsa caracterului lor, polite de platit... stiti cum sta treaba).
Eu sper anul asta sa scot o medie de 7... ar fi super ok. Problema e ca din moment ce nu doresc a urma o cariera in domeniu, materia nu ma intereseaza prea mult, iar invatatul la economie nu este deloc o activitate placuta.
Busuiocescu e tare. Mircea e si mai si!

*aluzie la o colega cu care am "beef"

13 comentarii:

Teo spunea...

"Dap, il inteleg perfect, sunt sustinatorul ideii ca la filologie merg numai retardatii. Repet, la filologie merg numai rertardatii." ce nesimtit esti :)) i like it :D

p.s. uat daz "beef" min ?

done8989 spunea...

io sunt corijent :P \:D/

Anonim spunea...

sunt la filologie shi asta e al doilea an in care am ore cu el...e diriginte la shtiintze sociale...deci nush cum se mai sustzine ideea asta cu retrdatzii. el sustzine k-i place d noi. nu cred k ar mintzii. sau poate trateaza retardatzii cu putzina consideratzie, k oricum sufera destul, saracii...

Anonim spunea...

"Dar Busu te pregateste pt viata mai inainte de toate, e ca un intelept care a trait timp de secole si iti transmite din experienta lui prin orele de economie asemeni lui Niccolo Machiavelli prin lucrarea "Principele"." Hmmm...poti sa dai exemple de cateva lucruri care te vor ajuta in viata ai aflat de la el?

Anonim spunea...

*pe care le-ai

Anonim spunea...

Nu stiu cum este in viata de zi cu zi acest "Domn Busu", dar la catedra pe noi incearca sa ne faca irascibili si necrutatori. Pe de o parte imi place stilul lui, dar daca omul pe care vrea sa il formeze este unul fara calitati umane... ar trebui dezbatuta problema. Exact aceleasi reactii le-a avut si la noi(intratul in clasa, mainile la ceafa si picior peste picior... e o pozitie nu tocmai... decenta pentru un profesor) Pentru mine "Busu" este un mit... nu e asa cum il descriu ceilalti.

Anonim spunea...

Scz in primul rand k nu mi-am facut cont da informatzia asta e prea tare pt a nu lasa un comn...chestia cu telefoanele de la ambasada o confirm 100%...mi-a sunat tel mobil de 2 ori in timpul orei lui(apel ascuns de la retarzi-nu neaparat de la filologie :P)...dupa aceasta Busu a inceput sa se laude cum k el primeste telefoane de le ambasade si cum el e de acord cu telefoanele in scoli.La a 2 a abatere mi-a scazut un punct la purtare...si mi-a facut o cruce la rubrica lui mult respectata (R.I.P.)...desi la lucrare am luat 8 ce plm...da asta e viatza...tot respectu pt blogu asta-peace !

Pe Su' Banca spunea...

Da' ce ba il pupi in cur ?!

Moxx spunea...

auzi ba, tu asta cu mizeria aia de blog, de cand vorbim unu' cu altu cu "ba"?

ti-a mai zis cineva in ultima vreme ca esti prost? esti extraordinar de prost, postul asta e peste 90% pamflet.
imi pare rau, oamenilor ca tine nu pot sa ma adresez.

Pe Su' Banca spunea...

Prietene, inseamna ca nu stii ce e ala un pamflet. Umorul tau lasa de dorit. Postul asta nu e altceva decat o forma de manifestare a pupincurismului. Mizeria aia e o mizerie buna. Mizeria ta e o mizerie doar. Busu in niciun caz nu te va lasa sa-i conduci jaguarul dupa ce va citi acest post, daca asta speri. Numai bine.

Moxx spunea...

nu vreau sa fiu amuzant, vreau sa fiu ironic. postul asta era o satira, o gluma.

tu esti prost.

Moxx spunea...

crede-ma, n-a ajuns sa ma impresioneze un om ca busuiocescu.
da' tu esti prost...

Anonim spunea...

st al filologie ma mir ca s-a gandit sa predea unor retarzii si avem note mai mari decat aia de la mate-info biling fr unde st 14 corigenti..noi avem doar 1...aa da stiu tocilari...ghici ce? am copiat si am luat 9:> smecherie nu? aa si de la orele lui nu am ramas decat cu urmatoarele informatii: el are o vila pe sfintii apostoli,el are un jaguar,inflatia este un cancer al economiei... aa si cola la doza e mai buna decat cola la sticla pt k dozele sunt imbuteliate in polonia iar sticlele in moldova si se fura din esenta...in rest se imbraca ca un peste si e prea frustrat de propria existenta de aia incearca sa impuna respect prin exigentza lui..a cat despre corectitudine ehee lasa k stim noi cum rudele pe care le are in clasa ia 10 la probleme cand toata clasa ia 4 si 5...toti vor sa para ceea ce nu sunt;)