marți, ianuarie 23, 2007

hmmm

Am revazut azi "A Clockwork Orange" si mi-am canalizat atentia catre unun din motivele filmului, acela ca un temperament iti poate fi indus de terte persoane. Nu stiu cata legatura are, dar asa se intampla si cu invatamantul romanesc.
Inca din calsa I, toti dascalii iti insufla ideea ca "trebuie sa inveti de toate, ca e bine". Avem 12 materii la care trebuie sa invatam, neavand nicio legatura intre ele. Asta ni se spune timp de 12 ani, totul sfarsindu-se cu acceptarea ideii de catre noi.
Nu, nu e bine sa inveti la toate, nu e bine sa inveti de toate. Un om care stie de toate, nu stie nimic. Eu am ajuns in situatia tragica de a ma afla in clasa XI-a si de a nu fi convins ce facultate o sa urmez. Mi-au placut intotdeauna matematica si informatica. Dar in liceu am avut parte de un prof *prea pasionat* la mate... iar la informatica mi s-a acrit. Orele sunt excesiv de exagerat de multe. Pot spune ca singuru lucru la care ma pricep e sa-i ascult pe oameni si sa le dau sfaturi. In 11 ani de zile nu am invatat sa fac nimic. M-am decis sa dau la Drept, deoarece am fost sfatuit intr-acolo de toti oamenii mai destepti decat mine cu care am vorbit. E ciudat, nu? De ce dracu am mers la o clasa de real daca am ajuns sa ma gandesc la posibilitatea de a deveni avocat? "Du-te mama la mate-info, acolo inveti de toate, ai mai multe optiuni cand termini liceul". E o porcarie. Va voi da cateva sfaturi, pe care sper sa le luati in considerare. Tineti cont ca sunt cat se poate de sincer, iar tot ce scuip acum vine din inima
-daca aveti copii si le place sa cante, duceti-i la un liceu de arta. Chiar daca nu ajung vedete, tot or sa cante pe la nunti si or sa ajunga mai respectati si cu mai multi bani decat ati avut voi vreodata
-nu ii mai lasati sa joace fotbal... fotbalu' tampeste. Daca ati avut rabdare sa cititi pana aici, v-ati dat seama. Ma rog, daca atunci cand atinge pentru prima oara o minge reuseste sa o jongleze de doua ori, ar trebui sa il retrageti de la scoala.
-puneti-i sa tina un jurnal, o sa le dezvolte vocabularul si inteligenta
-daca va spune in clasa I ca nu ii place matematica, inseamna ca asa e. Valabil si pentru mai tarziu. Nu incercati cu meditatii, daca Yehudi Menuhin era surd, degeaba il avea pe Enescu.
-nu-i lasati la calculator de capul lor. Or sa invete cel mult limba engleza
-nu-i stresati cu anumite materii doar pentru ca in trecut voi va pricepeati la ele. Fiecare om are configuratia retelelor neuronale diferita.
Atat imi vine pe moment. Nu stiu cata legatura are cu restul postului. Nu stiu daca merita sa fiu luat in seama.
Cateodata regret ca nu am studiat un instrument muzical. Toata lumea mi-a zis ca am ureche, parintii au sustinut si ei acelasi lucru, dar nu am avut oportunitatea asta. Ma rog, pot sa cant dupa ureche, asa la puleala, la muzicuta:)
Am 17 ani si nu stiu ce sunt in stare sa fac. Va rog, inventati o facultate pentru mine.

"Viddy well, little friend, viddy well"

Un comentariu:

Anonim spunea...

stai linistit ca nu esti singur. suntem o groaza ca tine...asta e, asha e sistemul invatamantului la noi.