luni, ianuarie 09, 2006

Ai carte, ai... coperti

Image Hosted by ImageShack.us
Prea multa lume in ultima vreme citeste carti ca "harry potter" sau "Codul lui DaVinci"... De hp am mai scris pe blog si mi-am exprimat clar parerea... o sa vb despre "Cod".
Este de ajuns ca niste persoane din inalta societate sa citeasca o astfel de carte si a doua zi va fi cumparata de cateva sute de mii de oameni. Asa s-a intamplat si cu "Codul lui DaVinci", "Alchimistul"/"Zahir" sau cartile scrise de Sandra Brown care au facut furori in anii 90(nu-mi spuneti ca mamele voastre n-au macar o carte de SB ca nu va cred:D ).
Revenind la "Cod", carte pe care am citit-o relativ recent... e o carte de duzina, care face valuri prin apelul la senzationalul ieftin si de prost gust (deh, daca nu avea talent scriitorul...) . Subiectul este destul de simplu, stii dinainte la ce sa te astepti si singurul lucru care m-a tinut cu sufletul la gura a fost banala enigma "astia cand dracu si-o mai pun ca ma plictisii?"... las gluma la o parte caci nu vreau sa credeti ca nu inteleg nimic dintr-o carte sau ca am gandire de idiot.
Cartea e un roman politist, dar trateaza teme istorice si mai ales religioase. Eni
gmele religioase, care au si starnit atatea controverse sunt sarea si piperul ei. De'asta sper ca nu v-a schimbat parerea despre religie. Cartea e pura fictiune si daca sunteti crestini convinsi nu pot decat sa sper ca nu si-a lasat asupra voastra un impact negativ. M-as bucura daca nu ati avut o reactie dupa ce ati citit-o la fel ca Gigi Becali dupa ce a terminat "Razboinicu' luminii".
Autorul mi s-a parut nesigur pe el. S-a temut sa lase la latitudinea cititorului dezlegarea unor puzzle-uri. Asa ca ni se dau mura in gura chestii evidente sau nu, insa care ar fi putut face totul mai picant daca am fi incercat noi sa le dezlegam... mai mult mister... Dar "Codul" nu e genul de carte la care sa te gandesti cand adormi, e genul pe care il citesti pe WC, in tren sau la coafor. Este un pacat mare ca astfel de lucrari sunt atat de apreciate. Habar n-avem de opera lui Balzac sau a lui Dostoievski, cu toate astea citim literatura de JKL sau Dan Brown.
Brown a si recunoscut ca lucrarea nu este una reusita din cauza talentului scriitoricesc, ci din cauza teoriei pe care o dezbate... chestiile alea cu "sacrul feminin", "sfantul graal" sunt interesante, dar nu trebuie luate in serios.
Eu v-am spus punctul meu de vedere, nu trebuie sa ma luati in serios, cititi cartea daca voi considerati a va place. Nu-s critic literar... dar va recomand Hemingway, Walter Scott, Dostoievski, Tolstoi, Hugo sau Balzac. Lasati "codul" pentru cand aveti de facut un drum cu trenul printr-o regiune anosta.

Voteaza pentru acest site in T100 !

Un comentariu:

Anonim spunea...

Inca nu l-am citit. E ultimul de pe lista mea. Ma concentrez asupra cartilor din care s-a documentat, pe care ti le recomand si tie: Sangele Sfant si Sfantul Graal, Misterul Templierilor, Mostenirea Mesianica. Dupa ce citesti ceva de pe aici poate-mi comunici ce parare mai ai despre crestinism.